نشست شورای تحقیقات اداره کل آموزش و پرورش استان یزد

دویست و چهل و سومین جلسه شورای تحقیقات اداره کل آموزش و پرورش استان یزد برگزارشد

به گزارش روابط عمومي اداره كل آموزش وپرورش استان يزد دویست و چهل و سومین جلسه شورای تحقیقات اداره کل آموزش و پرورش استان یزد با حضور مدير كل وساير اعضاء درمحل پژوهشكده تعليم وتربيت برگزار شد .

بررسی عملکرد گروه تحقیق و پژوهش از ابتدای برنامه کشوری معلم پژوهنده تا برنامه چهاردهم و ارائه راهکارها جهت افزایش اقدام پژوهی در بین معلمان و کارکنان آموزش و پرورش استان ، اجرای طرح پژوهشی گردآوری و تدوین زندگی نامه و وصایای شهدای فرهنگی استان یزد ، تنظیم دستورالعمل جامع و ارائه به شورا و بررسی دو پیشنهاد انجام پژوهش از اهم موارد مطرح شده در این نشست بود .

مدیرکل آموزش و پرورش استان در این نشست گسترش تفکر پژوهی و تفکر فلسفی را مهمترین وظایف حوزه پژوهش در آموزش و تربیت در بین دانش آموزان و معلمان ذکر کرد و افزود : به فکر واداشتن و گسترش خلاقیت دانش آموزان و دانشجویان و پرورش نسل پویا و توانمند از رسالت های اصلی حوزه تحقیقات و پژوهش در آموزش و پرورش است .

محمدکاظم رحیمی نژاد ایجاد حرکت آفرینی ، پشتیبانی و انتقال تفکر به بدنه جامعه ، نقش آموزش و پرورش در جمع آوری اسناد و مدارک و انتقال اطلاعات به نسل آینده و معرفی شهدای فرهنگی به دانش آموزان و معلمان را از مهمترین دلایل ارائه طرح تدوین زندگی نامه شهدای فرهنگی استان دانست .

حمایت از تالیفات ، مقالات و شرکت محققان و پژوهشگران در همایش های بین المللی ، نشر چکیده مقالات اقدام پژوهی در سایت اداره کل آموزش و پرورش با هدف گسترش اقدام پژوهی در بین پژوهشگران فرهنگی استان ، برگزاری دوره های آموزشی ضمن خدمت و ارتقاء دانش پژوهی و دعوت از معاونین پژوهشی نواحی یک و دو آموزش و پرورش جهت شرکت در جلسات شورای تحقیقات از دیگر مصوبات این نشست بود

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا